Bookataria.ro - Ingredientele pentru o viata sanatoasa

Mergi la pagina principala »

10 Rezolutii Sanatoase Pentru Noul An

Publicat pe Decembrie 31, 2014 de Cioceanu Flavia Exista 0 comentarii

ID-100140547

Iata ca am ajuns si in ultima zi a lui 2014, o zi plina de ganduri si entuziasm pentru anul care urmeaza sa vina. Una dintre traditiile comune oamenilor din intreaga lume este sa isi faca o lista cu rezolutii pentru noul an care sa ii motiveze si sa ii puna la treaba, sa le aduca bucurii si satisfactii personale si profesionale. Bookataria  va propune sa includeti in rezolutiile pentru anul 2015 si cateva idei care contin ingrediente pentru o viata sanatoasa, pentru simplul motiv  ca acestea se afla la baza tuturor actiunilor pe care va doriti sa le intreprindeti, oferindu-va energie si buna-dispozitie. Iata cele 10 rezolutii propuse de Bookataria.

1. Sa mancam mai multe fructe si legume crude

Dieta raw este una destul de greu de atins, mai ales pentru cei pasionati de gusturile variate ale mancarii gatite, dar in acelasi timp este cel mai sanatos mod de a ne asigura un aport de vitamine, minerale, antioxidanti si o multime de alte substante necesare functionarii sanatoase a corpului nostru. Chiar daca nu dorim sa trecem la dieta raw, putem incerca sa mancam macar un fruct si o leguma cruda in fiecare zi.

2. Sa bem mai multa apa

Cu totii stim ca apa este lichidul vietii, dar putini se gandesc sa beneficieze mai mult de puterile sale miraculoase. Un pahar cu apa dimineata dupa ce ne trezim trezeste revigoreaza organele si le pregateste pentru o zi lunga, iar cantitatea de apa consumata pe parcursul zilei este ideal sa se apropie cat mai mult de 2 litri, pentru o hidratare eficienta.

3. Sa pastram legaturi sociale puternice

Legaturile dintre oameni contribuie foarte mult la nivelul general de satisfactie al acestora, multe studii demonstrand faptul ca oamenii care mentin legaturi constante cu prieteni si membri ai familiei traiesc mai mult si duc o viata mai fericita. Asa ca haideti sa ne punem pe treaba si sa ne chemam prietenii la un ceai!

4. Sa ne spalam cu apa rece dimineata

Oricat de greu ar parea, acest obicei este unul extrem de sanatos. Fie ca incepem doar cu simpla spalare a fetei, fie ca ne incumetam sa facem dusuri cu apa rece, beneficiile fizice si psihice se vor arata in scurt timp. Piele va fi revigorata si tanara, sangele va circula mai bine iar nivelul de energie va fi la cote inalte.

5.Sa traim frugal

De multe ori suntem tentati sa cumparam multa mancare si tot felul de alte lucruri de care nu avem nevoie pe care nu ajungem sa le folosim. Mancarea aruncata este o irosire de resurse si bani, asa ca de ce sa nu ne gandim la strictul necesar si sa cumparam mancare de pe o zi pe alta, ca sa nu mai fim nevoiti sa aruncam ce se strica?

6. Sa facem miscare cel putin o jumatate de ora pe zi

Punerea corpului in miscare este esentiala pentru pastrarea tineretii si pentru o sanatate de fier. Putem incerca sa mergem pe jos in loc sa luam autobuzul cateva statii, putem merge cu bicicleta, putem sa alergam sau sa jucam un sport cu prietenii in parc, putem sa dansam sau putem sa facem o rutina de exercitii de gimnastica in fiecare dimineata.

7. Sa tinem minte lucrurile care ne plac

Corpul nostru secreta anumite substante benefice si energizante atunci cand este cuprins de sentimente pozitive, asa ca ne-am propus sa pastram o lista cu lucruri pe care ne place sa le facem si sa alegem in fiecare zi cel putin cate unul pe care sa il practicam timp de o ora.

8.Sa fim mai atenti la ce se intampla in jur

Atunci cand ridicam ochii si ciulim urechile la ce se intampla in jurul nostru, la ceea ce fac si ce spun oamenii, ne este mai usor sa ne raportam la ei si in acelasi timp le facem si lor viata mai frumoasa. De asemenea, privind cu mai multa atentie lucruri pe care le luam ca atare, cum ar fi cladirile pe langa care trecem in fiecare zi in drum spre munca, observam detalii si frumuseti pe care nu ni le-am fi imaginat.

9. Sa avem un program fix de somn

Somnul cel mai sanatos se desfasoara intre orele 22 si 6 dimineata, conform anumitor studii, iar daca nu putem sa onoram fix acest interval, de ce sa nu incercam macar sa dormim intre 7 si 8 ore in fiecare noapte, fara sa depasim miezul noptii ca ora de culcare?

10. Sa studiem

Intoarcerea intr-o forma mai mult sau mai putin institutionalizata de studiu este intotdeauna un lucru extrem de benefic pentru oamenii de orice varsta. Invatarea unei abilitati noi poate deschide drumuri noi in cariera, poate oferi un boost de incredere in sine si in acelasi timp pune creierul la treaba si reduce pe termen lung riscul aparitiei bolii lui Alzheimer.

Va provocam sa includeti macar cateva dintre aceste rezolutii pentru o viata sanatoasa in lista voastra pentru anul urmator si in acelasi timp va uram sa aveti un an nou cat mai sanatos si fructuos pe plan personal si profesional!


Acest articol a fost publicat in Retete and was tagged with anul nou, obiceiuri sanatoase, rezolutii, rezolutii pentru noul an, rezolutii sanatoase

Comentarii
 

 

Despre Bookataria.ro
Aflati mai multe despre noi si despre valorile pe care le promovam

Mai mult..

Newsletter

Social Media
Va invitam sa pastram legatura pe retelele sociale. 

Twitter Facebook

Sunteti pe :

Real Time Analytics
Acest site foloseste cookies. Continuand navigarea sunteti de acord cu folosirea acestor cookies. Aflati mai multe aici.
x